top of page
Search
  • Writer's pictureZiv Zachar

ים, מגע ומודעות. ובסוף- גם טיפ קטן


אחד הדימויים שאני הכי אוהבת לעבוד איתם הוא הדימוי של מפגש הגוף בחול. בין אם בעמידה והישענות כשכפות הרגליים כנגד המשטח, ואם בשכיבה ובחינת המגע ואופן ההטבעה של הגוף בקרקע הרכה.

בתחילת העבודה עם התלמידים, בקליניקה בטיפול פרטני ובקבוצות בסטודיו, אני מבקשת לדמיין את המפגש של הגוף בחול ולנסות לזהות איפה נוצרו גומות ושקעים תחתיו ובאיזו מידה, איפה אין מגע כלל ואין השפעה על פני השטח, והאם יש הבדל בין הצדדים ימין-שמאל, בין החלק הקדמי לאחורי ועוד.


מיד כאשר הוא שוכב- ללא משקל על הרגליים, ומתמקדת בתנועתיות במפרקי הירכיים, אגן, צלעות...

בסופו של השיעור אני מבקשת לחזור אל הדימוי הראשוני ולבחון האם הלחץ כנגד המשטח השתנה- האם ההטבעה נהייתה אחרת. ואז מתגלה הפלא...


זוהי דוגמא נהדרת לעבודה עם מודעות. לצד התרגילים הפיזיים- עצם חידוד ההבחנה בתחושות הגוף ובהבדלים שמתרחשים בעקבות התנועות מרגע לרגע, אנו מעוררים את המערכת העצבית ואת התפיסה שלנו את גופנו (דימוי הגוף וה- Homunculus לבדם נותנים חומר לסדרת פוסטים...), מה שבהמשך מאפשר שכלול, שיפור וייעול הפעלת הגוף.


# טיפ מושלם לתקופת הקיץ: תמצאו לכם רגע (לא בשעות החמות!) ותקפצו לים. ותלכו יחפים. על החול הרך והיבש, על החול הרטוב והטובעני ועל החול המהודק והמשופע בסמוך למים. שימו לב ל"התמודדות" וההסתגלות של כף הרגל שלכם למשטחים השונים. הבחינו גם בתנועתיות הרבה שההליכה בחול הרך מכריחה את כפות הרגליים שלכם לבצע. פתאום כל 28-26 עצמות כף הרגל, 33 המפרקים ומעל ל-100 שרירים, רצועות וגידים חייבים יהיו להשתתף.

וזה עוד מבלי לדבר על שאר הגוף במעלה הרגל, האגן, השדרה...


7 views0 comments
bottom of page